Методична робота

Методична робота дошкільного закладу, спрямована на вивчення і

впровадження в практику роботи педагогічних працівників теорії та

методики розвитку, навчання і виховання дошкільників, а також оволодіння

сучасною методологією, збагаченні досвіду педагогів новими прогресивними

методами, впровадження новітніх розробок, позитивного досвіду, сучасних

педагогічних технологій. Центром методичної роботи КЗДО (ясел-садка)

"Ромашка" є методичний кабінет. В наявності дитяча та методична

література, законодавчі та нормативні документи, матеріал семінарів, свят та

передового досвіду вихователів.

Впровадження в життя особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти

вимагає від педагога професійної зрілості, майстерності, високої культури

праці, психологічної грамотності, тому педагоги приділяють велику увагу

самоосвіті та професійному росту.

Завданням методичної служби є:

* Вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя,

* Стимулювання творчого потенціалу,

* Підвищення педагогічної культури вихователів;

* Вдосконалення педагогічної майстерності;

* Розвиток спеціальних умінь та навичок;

* Формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.

Базується на принципах методичної роботи:

 Педагогічна співпраця з вихователем

 Робота в режимі довіри, доброзичливості

 Творча атмосфера , стимулювання творчої активності

 Принцип допоміжне - регульованого контролю

 Надання вихователеві права вибору

 Системність методичних заходів

 Принцип "Я - повідомлень" у спілкуванні

 Щоденна допомога

 Випереджальний характер методичної роботи.

Виходячи з цілей методичної роботи і вимог до особистості та діяльності

педагога намагаємось здійснювати роботу за такими напрямками методичної

роботи:

- курси підвищення кваліфікації;

- науково-практичні семінари;

- розв'язання актуальних освітніх проблем в творчих групах;

- узагальнення досвіду робіт педагогів.

Методична робота з кадрами:

* Підвищення рівня фахової майстерності педагогів

* Курсова перепідготовка

* Атестація педагогів

* Наставництво

* Педради

* Семінари

* Консультації

* Колективні перегляди.

Навчання педагогів відбувається в інтерактивних формах спілкування,

це:

- круглий стіл, диспут, консультації;

- інтерактивні лекції;

- навчальні тренінги;

- семінари, семінари-практикуми, науково-практичні семінари, семінари для

педагогів спеціальних груп;

- вивчення структури та оснащення матеріального середовища; ;

- спостереження колективних форм діяльності дітей, індивідуальної

самостійної роботи дітей, взаємовідвідування відкритих занять.

У КЗДО «Ромашка» сформувалась власна стратегія і тактика методичної

роботи з педагогами. Головний напрямок якої є - допомагати педагогам

постійно оволодівати новими, ефективними формами і методами роботи з

дошкільниками, забезпечувати умови для розвитку творчості педагогів,

підвищувати їхню професійну майстерність та компетентність.

​Пріоритетними напрямками вихователя-методиста в роботі з педагогами є

використання та впровадження активних форм методичної роботи в системі

післядипломної педагогічної освіти;

Функції методичної служби КЗДО

Інформаційна: Вивчення та накопичення інформації про стан та результати

професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного

персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення

позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації

про найбільш актуальні проблеми розвитку дошкільної освіти, про новітні

досягнення науки та практики; широке впровадження інформаційних

технологій; встановлення контактів зі ЗМІ, різноманітними установами та

організаціями для розповсюдження інформації про діяльність ДНЗ.

Навчальна: Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими

освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами

дошкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного

персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти;

організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій,

відкритих заходів з використанням активних методів.

Контрольно-діагностична: Моніторинг якості педагогічного процесу;

застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення

стану освітньо-виховного процесу; аналіз інноваційного досвіду

педагогічного персоналу; узагальнення отриманих результатів.

Корекційно-прогностична (плануюча): Здійснення планування

перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)

Організаційна: Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних

годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних

об'єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи

педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками

дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси

підвищення кваліфікації.

Дослідницька: Планування заходів на основі аналізу стану освітнього

процесу та запитів педагогів з урахуванням нових тенденцій в розвитку

освітніх технологій; вивчення та розповсюдження інноваційного досвіду та

авторських технологій.

Комунікативна: Усвідомлення особистої та соціальної значимості

діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності;

встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з

соціальними партнерами.

Виховна (мотиваційно-стимулююча): Стимулювання творчої діяльності

педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення

професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-

орієнтованої моделі виховання, на емпатію з дітьми, прояв любові та

розуміння.

Гностична: Оволодіння методами самоаналізу, здійснення самоосвіти.

З урахуванням вимог сьогодення, шляхами підвищення ефективності

роботи педагогічного колективу є:

 Забезпечення психолого-методичного супроводу педагогічного процесу.

 Впровадження інноваційних технологій і ППД.

 Створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і

кваліфікованої педагогічної праці.

 Прагнення колективу до створення позитивного іміджу закладу.

 Ефективне використання інформаційних, фінансових і людських ресурсів.

 Ефективне використання методів педагогічного стимулювання.

 Розроблення планів діяльності закладу.

 Забезпечення ефективної взаємодії з родинами та громадськістю.

Надається перевага тим формам методичної роботи, яка стимулює

професійну творчість педагогів, а саме:

 Педагогічні виставки

 Виставки - презентації

 Проектна діяльність

 Презентації ідей

 Творчі звіти педагогів

 Майстер - класи

 Тематичні акції

 Випуск педагогічних порадників для батьків

 Створення мультимедійних презентацій

Враховуючи, що ключовим моментом в модернізації дошкільної освіти на

сучасному етапі, є рівень професійної компетентності педагога, то методична

робота в дошкільному закладі спрямована на саморозвиток, самоосвіту,

професійне вдосконалення педагогів.

Але які б форми методичної роботи не використовувалися в закладі,

головними дієвими особами в колективі є діти, наші вихованці. Адже саме

для них, наших улюблених малюків, педагогічний колектив підвищує

власний професіоналізм, створює відповідні умови для їх всебічного

розвитку.

Тел.:+380966909091  dnz.romashka.manvelivka@gmail.com
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати