Методична робота
Методична робота дошкільного закладу, спрямована на вивчення і
впровадження в практику роботи педагогічних працівників теорії та
методики розвитку, навчання і виховання дошкільників, а також оволодіння
сучасною методологією, збагаченні досвіду педагогів новими прогресивними
методами, впровадження новітніх розробок, позитивного досвіду, сучасних
педагогічних технологій. Центром методичної роботи КЗДО (ясел-садка)
"Ромашка" є методичний кабінет. В наявності дитяча та методична
література, законодавчі та нормативні документи, матеріал семінарів, свят та
передового досвіду вихователів.
Впровадження в життя особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти
вимагає від педагога професійної зрілості, майстерності, високої культури
праці, психологічної грамотності, тому педагоги приділяють велику увагу
самоосвіті та професійному росту.
Завданням методичної служби є:
* Вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя,
* Стимулювання творчого потенціалу,
* Підвищення педагогічної культури вихователів;
* Вдосконалення педагогічної майстерності;
* Розвиток спеціальних умінь та навичок;
* Формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Базується на принципах методичної роботи:
Педагогічна співпраця з вихователем
Робота в режимі довіри, доброзичливості
Творча атмосфера , стимулювання творчої активності
Принцип допоміжне - регульованого контролю
Надання вихователеві права вибору
Системність методичних заходів
Принцип "Я - повідомлень" у спілкуванні
Щоденна допомога
Випереджальний характер методичної роботи.
Виходячи з цілей методичної роботи і вимог до особистості та діяльності
педагога намагаємось здійснювати роботу за такими напрямками методичної
роботи:
- курси підвищення кваліфікації;
- науково-практичні семінари;
- розв'язання актуальних освітніх проблем в творчих групах;
- узагальнення досвіду робіт педагогів.
Методична робота з кадрами:
* Підвищення рівня фахової майстерності педагогів
* Курсова перепідготовка
* Атестація педагогів
* Наставництво
* Педради
* Семінари
* Консультації
* Колективні перегляди.
Навчання педагогів відбувається в інтерактивних формах спілкування,
це:
- круглий стіл, диспут, консультації;
- інтерактивні лекції;
- навчальні тренінги;
- семінари, семінари-практикуми, науково-практичні семінари, семінари для
педагогів спеціальних груп;
- вивчення структури та оснащення матеріального середовища; ;
- спостереження колективних форм діяльності дітей, індивідуальної
самостійної роботи дітей, взаємовідвідування відкритих занять.
У КЗДО «Ромашка» сформувалась власна стратегія і тактика методичної
роботи з педагогами. Головний напрямок якої є - допомагати педагогам
постійно оволодівати новими, ефективними формами і методами роботи з
дошкільниками, забезпечувати умови для розвитку творчості педагогів,
підвищувати їхню професійну майстерність та компетентність.
Пріоритетними напрямками вихователя-методиста в роботі з педагогами є
використання та впровадження активних форм методичної роботи в системі
післядипломної педагогічної освіти;
Функції методичної служби КЗДО
Інформаційна: Вивчення та накопичення інформації про стан та результати
професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного
персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення
позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації
про найбільш актуальні проблеми розвитку дошкільної освіти, про новітні
досягнення науки та практики; широке впровадження інформаційних
технологій; встановлення контактів зі ЗМІ, різноманітними установами та
організаціями для розповсюдження інформації про діяльність ДНЗ.
Навчальна: Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими
освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами
дошкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного
персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти;
організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій,
відкритих заходів з використанням активних методів.
Контрольно-діагностична: Моніторинг якості педагогічного процесу;
застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення
стану освітньо-виховного процесу; аналіз інноваційного досвіду
педагогічного персоналу; узагальнення отриманих результатів.
Корекційно-прогностична (плануюча): Здійснення планування
перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)
Організаційна: Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних
годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних
об'єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи
педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками
дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси
підвищення кваліфікації.
Дослідницька: Планування заходів на основі аналізу стану освітнього
процесу та запитів педагогів з урахуванням нових тенденцій в розвитку
освітніх технологій; вивчення та розповсюдження інноваційного досвіду та
авторських технологій.
Комунікативна: Усвідомлення особистої та соціальної значимості
діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності;
встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з
соціальними партнерами.
Виховна (мотиваційно-стимулююча): Стимулювання творчої діяльності
педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення
професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-
орієнтованої моделі виховання, на емпатію з дітьми, прояв любові та
розуміння.
Гностична: Оволодіння методами самоаналізу, здійснення самоосвіти.
З урахуванням вимог сьогодення, шляхами підвищення ефективності
роботи педагогічного колективу є:
Забезпечення психолого-методичного супроводу педагогічного процесу.
Впровадження інноваційних технологій і ППД.
Створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і
кваліфікованої педагогічної праці.
Прагнення колективу до створення позитивного іміджу закладу.
Ефективне використання інформаційних, фінансових і людських ресурсів.
Ефективне використання методів педагогічного стимулювання.
Розроблення планів діяльності закладу.
Забезпечення ефективної взаємодії з родинами та громадськістю.
Надається перевага тим формам методичної роботи, яка стимулює
професійну творчість педагогів, а саме:
Педагогічні виставки
Виставки - презентації
Проектна діяльність
Презентації ідей
Творчі звіти педагогів
Майстер - класи
Тематичні акції
Випуск педагогічних порадників для батьків
Створення мультимедійних презентацій
Враховуючи, що ключовим моментом в модернізації дошкільної освіти на
сучасному етапі, є рівень професійної компетентності педагога, то методична
робота в дошкільному закладі спрямована на саморозвиток, самоосвіту,
професійне вдосконалення педагогів.
Але які б форми методичної роботи не використовувалися в закладі,
головними дієвими особами в колективі є діти, наші вихованці. Адже саме
для них, наших улюблених малюків, педагогічний колектив підвищує
власний професіоналізм, створює відповідні умови для їх всебічного
розвитку.